Monday 21 July 2014

Cita-cita

Assalamualaikum.. jawab,x jwb dosa!ayat drjah satu sgt.

Ekceli,tjk cita2 ni dtg tiba2 ja.tdi trnmpk abg engner hensem,segak,tampan,ayu sgt, :D tu yg trngin jdi engineer.propa sgt kau.fizik pun terok,add math lgi la.nk sbt mrkh pun rsa trsekat kt krongkong.x terkeluaq.haiii,mngharap bulan jatuh ke riba ja laa,nk kawen dgn laki engineer.terserlah keoveran!muehehe.maafkan saya.aku ni spm nk dkt dah.tpi,i keliru dgn ambition i.byk sgt.yg byk tu la yg x sesuai dgn aku..sadis bak hanggg. :`<
di sini dgn rsminya saya mulakan dengan cita2 pertama.

1.penyiaran dan komunikasi
Aku minat sgt jadi bahagian tu.tak kesah la dj radio ka,pengacara ka,wartawan ka.paling aku suka jdi pngacara.benefit dia,aku jdi popular.muahahaha!bangga bak ag.lps ni pemilik blog budakpeliksstory.bs.com sah2 jelly tgk i dgn para jejaka pengacara yg tmpan2 terutama ismail.maafkan saya :D lgi satu,aku trtarik dgn pngacara disbabkan tonjolan suara tu.syiiook bila dgq.bak kata org sora perut.macam mana tu?sora mcm pemantun2 universiti.sora depa tu,trlmpau mnunjukkan kmatangan depa.*dah bnda apa yg aku melalut x tau.maafkan saya..bhagian pnyiaran dan komunikasi mmg kna pandai bhsa inggeris ka?mohon pnjelasan.

2.cikgu
Jujur laa,dari darjah satu aku berazam ign mnjadi seorg guru yg cemerlang,terbilang dan gemilang menjelang tahun 2020.acece..ayat,,kemas gilaa!so sapa nak mai masuk line,sila sediakan sebuah teks yg lengkap dan gramatis  dgarap dgn rasa cintakan bahasa.*igt bljaq woii!galak gilaa.oke maafkan saya. -..- ramai org cakap yg cikgu krja susah,byk krja,kna berdepan dgn kekusutan kepala yg melanda.aku dengaq pun rasa macam ngeri nak mampoihh.ckgu bio bgi saranan jgn jdi ckgu,serabut palaa.lgi satu,ckgu hbih praktikal skrg ni byk mnganggur.susah nak dpt krja.tu yg menakutkan aku tu,aku nk makan pa klu x dak krja.*bt macam kt Malaysia ni ada krja ckgu ja.ayat ag overr nak mampoiihhh.kalau ditakdirkan jdi ckgu,nk pilih jdi ckgu bio.bio pun x seberapa,brangan bagai nak rak jdi ckgu bio.

3.doktor
Ekceli,aku takut nk jadi doktor.takut darah,nak jait lgi.ayooo!takutt gila.my mum paksa srh jdi doktor.my mum la sgt.kite rock kapak oke.jdi pnggil mak jerr.nak jdi doktor kna bljaq gila2 la kan.klu boleh mka kna kerut seribu bru blh paham.aku bca buku pun dai x brkerut langsung,sntiasa konsisten,mka pnh snyuman.bila pnuh senyuman tu,mula la berangan.i berangan duit gaji yee,not future husband.tu yg jdi bengong sikit tu.maafkan saya.

Tu ja cita2 yg aku teringin.harap laa salah satu ni aku dapat capai dgn jayanya.doakan saya.assalamualaikum..

P/s : krja kolah math x buat,kalut          buat entri.
        : aniss,,kim ha kim kirim salam kat aku!!:D

1 comment:

  1. hakim tu mesti tengah pening gila kan sampai boleh terkirim salam kat ag wkkwkwkwkwkwkw.

    heloooo i x jeles okeehhhhhhhh klau u populer gila nak mati. blah blah lain rrr ag kawen ngan abg injinier hahahahahahah

    ReplyDelete